Den 23. januar inngikk HivNorge og Diakonhjemmet Omsorg en intensjonsavtale som har som mål både kunnskap- og erfaringsutveksling og fagutvikling og tjenesteinnovasjon. Samarbeidet kom i gang i fjor ved at Dialog holdt et kurs i eksistensielle samtaler, for eldre med HIV. De gode erfaringene fra dette samarbeidet var bakgrunnen for intensjonsavtalen.
– Vi har satt oss som mål å bruke hverandres kompetanse, bygge kompetanse, samarbeide om fagutviklings- og kvalitetsforbedringsprosjekter, drive sosial innovasjon/tjenesteinnovasjon, og være arena for forskning og kompetanseheving, sier direktør Helle Gjetrang.
Sammen med generalsekretær I HivNorge Anne-Karin Kolstad ser vi det som viktig å bli utfordret på engasjement, holdninger og metoder for å nå og være aktuell for mennesker som har behov for bistand, å utfordre mennesker og samfunnet til å inkludere, gi aksept for mangfold og legge forhold til rette for gode liv, arbeide for å gi helhetlig omsorg og hjelp til de som står i vanskelige livssituasjoner og arbeide for rettferdighet for mennesker som møter urett og lever under uverdige forhold.
