Ledelsen av stiftelsens administrasjon
Stiftelsens administrasjon og ledelsen binder Diakonhjemmets virksomheter sammen.
Ledelsen av stiftelsens administrasjon
Administrasjonen har ansvar for å realisere stiftelsens formål og strategiplan, utvikle og forvalte eiendomsmassen, samt styrke Diakonhjemmets rolle som samfunnsaktør. Vår administrasjon består av tre avdelinger, et sekretariat og en stabsenhet.
Ledelsen av stiftelsens administrasjon består av administrerende direktør og forstander Ingunn Moser, viseadministrerende direktør og leder av Utvikling, innovasjon og bærekraft Runar Nygård, leder for Økonomi og finans Hans Lysheim, leder for Fellestjenester Kaj Boland og leder for Kommunikasjon og samfunnskontakt Manuela Ramin-Osmundsen.
Økonomi og finans
Avdeling for Økonomi og finans har ansvar for strategisk økonomistyring, risikohåndtering og kapitalforvaltning.Avdelingen ledes av Hans Lysheim siden 2. juni 2025.

Epost: hans.lysheim@diakonhjemmet.no
Utvikling, innovasjon og bærekraft
Runar Nygård leder avdelingen for Utvikling, innovasjon og bærekraft (UIB), som driver utviklingsprosjekter og samarbeider med eksterne aktører for å skape nye løsninger. Avdelingen består av to enheter, en for utvikling som ledes av Per Ivar Lund, leder for utvikling og innovasjon, en for prosjektet Diakonhjemmet hage som ledes av Per Reitan.

Enhet for Utvikling og innovasjon
Med Diakonhjemmet stiftelses arbeid med utvikling og innovasjon og med Campus Diakonhjemmet på plass, blir vi Norges største innen helseutdanning og læring. Campus Diakonhjemmet skal være en magnet for Diakonhjemmet sykehus, Diakonhjemmet Omsorg, VID vitenskapelige høgskole, Fagskolen Diakonova, den nye videregående skolen og studentboliger som er under utvikling.
Dette gjør oss unike i arbeidet med å skape nettverk med virksomheter som støtter opp under oppdraget/helheten.
Ønsker du mer informasjon om dette arbeidet – kontakt vår leder for utvikling og innovasjon.

Epost: per.lund@diakonhjemmet.no
Mobil: +47 415 70 363
Utbyggings prosjektet Diakonhjemmet hage
Diakonhjemmet hage er et ambisiøst utbyggings- og utviklingsprosjekt. Drivkraften i de 12 årene vi har planlagt dette prosjektet, har vært at vi ønsker å skape fremtidens tjenester sammen med eksisterende virksomheter og nye partnere.
Enheten for prosjektet Diakonhjemmet hage ledes av Per Reitan.

https://www.diakonhjemmethage.no/et-byggeprosjekt-og-en-drom
Fellestjenester
Kaj Boland leder avdeling Fellestjenester, som jobber for mer effektiv ressursbruk gjennom felles støttefunksjoner. Avdelingen består av toenheter; Bedriftshelsetjeneste og Drift og utleie. Vår avdeling har en operativ rolle i gjennomføringen av Diakonhjemmet hage.

Epost:kaj.boland@diakonhjemmet.no
Mobil: +47 905 44 812
Kommunikasjon og samfunnskontakt
Enheten håndterer all intern og ekstern kommunikasjon og relasjonsbygging i tråd med strategiplanen. Enheten ledes av Manuela Ramin-Osmundsen.
I enheten arbeider en prosjektdiakon, Sigrid Flaata. Hun vil bidra til nytenkning i vårt diakonale arbeid og vil blant annet utvikle og gjennomføre aktiviteter som bidrar til å skape et inkluderende miljø og god trivsel i Diakonhjemmet hage.

Epost: manuela.osmundsen@diakonhjemmet.no
Mobil: +47 906 86 030

Epost:sigrid.flaata@diakonhjemmet.no
Mobil: +4797720547
Organisasjonskart for Organisasjonskart for stiftelsens administrasjon
