Stiftelsens ledelse og administrasjon

Administrasjonen har ansvar for å realisere stiftelsens formål og strategiplan, utvikle og forvalte eiendomsmassen, samt styrke Diakonhjemmets rolle som samfunnsaktør. Vår administrasjon består av tre avdelinger, et sekretariat og en stabsenhet. 

Ledelsen av stiftelsens administrasjon består av administrerende direktør og forstander Ingunn Moser, viseadministrerende direktør Runar Nygård, leder for utvikling og innovasjon Per Ivar Lund, leder for Økonomi og finans Hans Lysheim, leder for Fellestjenester Kaj Boland og leder for Kommunikasjon og samfunnskontakt Manuela Ramin-Osmundsen.  

Administrerende direktør og forstander

Ingunn Moser administrerende direktør og forstander Diakonhjemmet stiftelse
Ingunn Moser administrerende direktør og forstander i Diakonhjemmet stiftelse

Viseadministrerende direktør

Har rollen som byggherre og ledelse av prosjektutvikling i Diakonhjemmet hage. I tillegg linjeansvaret for avdeling for økonomi og finans og avdeling for fellestjenester.

Runar Nygård - viseadministrerende direktør
Runar Nygård - viseadministrerende direktør

Forretningsutvikling og innovasjon

Med Diakonhjemmet stiftelses arbeid med utvikling og innovasjon og med Campus Diakonhjemmet på plass, blir vi Norges største aktør innen helseutdanning og læring. Campus Diakonhjemmet skal være en magnet for Diakonhjemmet sykehus, Diakonhjemmet Omsorg, VID vitenskapelige høgskole, Fagskolen Diakonova, den nye videregående skolen og studentboliger som er under utvikling. 

Dette gjør oss unike i arbeidet med å skape nettverk med virksomheter som støtter opp under oppdraget/helheten. 

Ønsker du mer informasjon om dette arbeidet – kontakt vår leder for forretningsutvikling og innovasjon.

Per Ivar Lund - Leder for forretningsutvikling og innovasjon
Per Ivar Lund - Leder for forretningsutvikling og innovasjon

Epost: per.lund@diakonhjemmet.no 
Mobil: +47 415 70 363 

Utbyggingsprosjektet Diakonhjemmet hage 

Diakonhjemmet hage er et ambisiøst utbyggings- og utviklingsprosjekt. Drivkraften i de 12 årene vi har planlagt dette prosjektet, har vært at vi ønsker å skape fremtidens tjenester sammen med eksisterende virksomheter og nye partnere.   
Enheten for prosjektet Diakonhjemmet hage ledes av Per Reitan. 

Per Reitan- leder for prosjektet Diakonhjemmet hage.
Per Reitan- leder for prosjektet Diakonhjemmet hage.

https://www.diakonhjemmethage.no/et-byggeprosjekt-og-en-drom 

Økonomi og finans 

Avdeling for økonomi og finans har ansvar for strategisk økonomistyring, risikohåndtering og kapitalforvaltning. Avdelingen ledes av Hans Lysheim siden 2. juni 2025.

Hans Lysheim finans og økonomidirektør
Hans Lysheim finans og økonomidirektør

Epost: hans.lysheim@diakonhjemmet.no

Fellestjenester 

Kaj Boland leder avdeling fellestjenester, som jobber for mer effektiv ressursbruk gjennom felles støttefunksjoner. Avdelingen består av toenheter; Bedriftshelsetjeneste og Drift og utleie. Vår avdeling har en operativ rolle i gjennomføringen av Diakonhjemmet hage. 

Kaj Boland - leder for fellestjenester
Kaj Boland - leder for fellestjenester

Epost:kaj.boland@diakonhjemmet.no
Mobil: +47 905 44 812
 

Kommunikasjon og samfunnskontakt  

Enheten håndterer all intern og ekstern kommunikasjon og relasjonsbygging i tråd med strategiplanen. Enheten ledes av Manuela Ramin-Osmundsen.
 

Manuela Ramin-Osmundsen - Leder for kommunikasjon og samfunnskontakt
Manuela Ramin-Osmundsen - Leder for kommunikasjon og samfunnskontakt

Epost: manuela.osmundsen@diakonhjemmet.no
Mobil: +47 906 86 030